torstai 4. lokakuuta 2012

Kuopasta ylös

 
Vihdoinkin on hyvä fiilis! Olen pitkään vellonut negatiivisuudessa ja ajoittain pyöriskellyt itsesäälissä, mutta tällä viikolla olen päässyt kapuamaan ylös negis-kuopasta ja saanut nostettua mielialaani yksinkertaisin keinoin. Nyt oikeasti tajusin sen, kuinka suuri merkitys omalla asenteella on. Olen tiennyt sen toki aiemminkin, mutta vasta nyt todella sisäistin tuon asian. Tällä viikolla olen nauttinut syksyisestä luonnosta ja viettänyt paljon aikaa ulkona. Luonnossa oleilu tekee hyvää! Olen myös palautellut liikunnan harrastamisen vähitellen arkeeni, liikkuminen on jäänyt harmittavan vähäiseksi alkuvuonna.
 
Aiemmin harrastin liikuntaa säännöllisesti ja nautin siitä, mutta viime kuukaudet ovat menneet enemmänkin sohvalla makoillen. Olen selitellyt  itselleni ettei minulla ole voimavaroja liikuntaan, koska olen niin väsynyt töiden jälkeen. Olen laiminlyönyt myös muita harrastuksiani samasta syystä. Ymmärsin, että päästäkseni tästä kierteestä minun täytyy muuttaa ajatusmallini ja alkaa toimia toisin. Joten viime viikonloppuna lupasin itselleni että kahden viikon ajan harrastan liikuntaa jossain muodossa joka päivä.  Toivon että parin viikon "tehokuurin" jälkeen liikkuminen alkaa tuntua niin hyvältä, että siitä tulee tapa ihan itsestään. Koska liikunta vähentää stressihormonien määrää, se varmasti myös osaltaan vaikuttaa mielialaan positiivisesti. Olen liikkunut tällä viikolla joka päivä  ja olo on ollut todella virkeä ja pirteä, tätä lisää!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti